julia

okej, låt oss få det här överstökat. nu frågar jag mig sjäv; julia, vad har du gjort med ditt lov?
du har inte pluggat
du har inte träffat en enda vän.

så vad har jag gjort? jag har varit med jack varenda dag eller jobbat.  men såhär kan det inte vara längre. visst jag har ingen press på mig att alltid vara ute i dimman. förra nyår tillbringade jag i skogen med familjen. jag har inget problem med att stänga av min telefon och strunta i datorn i flera dagar. jag önskar nog lite att man kunde kolla på film i tre veckor under julen. grymt otaggad på nyår.
en massa saker att se fram emot:
spanien på påsklovet med spanska gruppen
alperna på sportlovet
fjällen med jacks familj
sommarlov

om jag bara sköter skolan(aaaaah, det är jullov) eller börjar plugga på riktigt i vår och sen jobbar varje söndag så kommer allt lösa sig. om det går bra i skolan så mår man bra allmänt i resten av allt. nu ska jag jobba imorgon 15-20. torsdag 11-16. lördag 11-18 och söndag 11-18. sen har jag jobbat mer än en vecka inräknat fyra dagar från förra veckan av de TRE veckorna jag har lov.
nu ska jag ut i dimman och träffa claudia. vi ska prata om vad det är som händer med världen. fika i gamla stan. ge mina julklappar till henne. den första kommer hon skratta åt och den andra kommer hon bli glad över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0