Draft: Sept. 30, 2009

jag klarade det inte imorse. vaknade vid 12 när min mamma kom in och var arg i mitt rum för att jag nite hade gått till skolan. tog på mig mjukiskläder och skulle gå. "ska du inte borsta håret också?" säger hon. "nej". sen gick jag till skolan. trodde hon ja. jag gick till pappa som bor 50 meter från mamma och åt frukost i lugn och ro, duschade och borstade håret. kom till de sista två lektionerna.

ibland orkar man verkligen inte. pratade med julia i min klass om prestationsångest och sånt. jag tycker att man inte ska klandra sig själv om man kommer lite efter i skolan för att man inte mår tillräckligt bra för att gå dit. det är fantastiskt att man får en gratis utbildning och jag tycker om skolan, det är kul att vara där, lära sig och träffa fina vänner. jag gör alltid mitt bästa i skolan, och hamnar nästan inte så mycket efter när jag går efter eget schema eftersom de andra i min klass är så pass slappa. eller skolan helt enkelt. jag har hållt på såhär sen 8:an men har verkligen alltid gjort mitt bästa och gick ändå ut med 315 i högstadiet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0